Tjänster

ExSpo hjälper dig att skapa en attraktiv utställning

Hur funkar det att ta hjälp av er?

ExSpo har kunskapen

Vi tar helhetsansvar kring din utställning, vilket innebär ansvar för införsäljning av utställare, partners och sponsorer. Utöver det så tar ExSpo hand om administration och logistik i samband med våra uppdrag. Vårt administrativa ansvar innefattar allt som rör utställningen från fakturering till support till utställarna. Givetvis är vi med på plats och hanterar utställningen där.

Före mötet

Inbjudan att ställa ut
Införsäljning
Hallskisser
Anmälningsprocess
Fakturering
Kundregister uppdatering

Under mötet

Förberedelse av mässytor/leveranser
Utställarsekretariat på plats
Utställarstöd
Incheckning av utställare
Support på plats
Kundregister uppdatering

Efter mötet

Utvärdering och analys av utställning
Ekonomisk sammanställning
Dokumentation och Arkivering
Utveckling och planering inför nästa kongress
Kundregister uppdatering

Konsulttjänster

ExSpo erbjuder även separata konsulttjänster inom events och marknadsorienterade uppdrag. Johan har en eventbakgrund från bland annat AstraZeneca, Ericsson och IT-branschen och tar sig an uppdrag inom t ex events, projektledning, marknadsföring och customer success management.

Event

Kongress
Utställning
Sociala event

Marknadsföring

Marknadsföringsprojekt
Bildhantering
Skapande sociala medier

Projektledning

Planerar
Genomför
Utvärderar

Customer Success Manager

Onboarding
Utbildning

Vanliga Frågor

Vi har svaret

  • Helhetsansvar: ExSpo tar ett omfattande ansvar för att säkra utställare, partners och sponsorer till att hantera all administrativ och logistisk koordinering.
  • Erfarenhet och Expertis: Stor erfarenhet gör att du kan lita på att din utställning blir professionellt planerad och genomförd.

  1. Sponsringsmöjligheter: ExSpo har erfarenhet av att säkra och hantera utställare, partners och sponsorer.
  2. Fler utställare: När ExSPo fokuserar på utställningen och införsäljning så ökar antalet utställare.
  3. Ökad Deltagarantal: Genom att skapa en välplanerad och attraktiv utställning eller möte kan vi bidra till att locka fler deltagare.

Bästa resultatet blir det när ExSpo blir en återkommande partner och lär känna kunderna.

Hur ExSpo tar betalt varierar, men ofta är det en kombination av nedan:

  • Procentuellt arvode baserad på intäkter: ExSpo tar oftast ut en procentuell avgift baserad på den totala utställningsintäkten.
  • Fast avgift för tjänster T ex närvaro under genomförande
  • Timbaserad debitering: Exempelvis deltagande vid projektmöten

ExSpo arbetar med införsäljning på ett strategiskt och proaktivt sätt för att säkerställa framgångsrika resultat för ditt evenemang.

  • Identifikation av Potentiella Partners och Utställare: identifierar potentiella partners, sponsorer och utställare
  • Skapande av Försäljningsstrategi: Skapar olika paketerbjudanden, sponsringsnivåer och förmåner
  • Besök på branschmässor: för införsäljning och bygga kundregister
  • Direkt Försäljningsarbete: Kontaktar potentiella partners och utställare. Detta kan inkludera telefonsamtal, e-postkommunikation, personliga möten och presentationer för att presentera fördelarna med att delta i evenemanget.

Johan har arbetat med utställningar i samband med de stora svenska kongresserna som t ex:

  • Medicinteknikdagarna
  • Kirurgveckan
  • Röntgenveckan
  • Ortopediveckan
  • Framtidens Specialistläkare
  • Svenska Skulder- & Armbågssällskapet

Vänta inte

ExSpo tar hand om din utställning